close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פיברגלס – החומר שכבש את עולם התעשייה

מערכת שורשו כסליו, תשפא22/11/2020

כולם מדברים על פיברגלס, החומר שכבש את עולם התעשייה, בכל התחומים, מתחום המזון, הייצור, הזיקוק, החקלאות, ואפילו החקלאות הימית. אז אחת ולתמיד, מה יש בפיברגלס שגורם לכולם לאהוב אותו כל כך, מה השימושים שלו, ואיפה הכול התחיל?

תגיות:
צילום: depositphotos
איפה הכול התחיל – השמלה של אדוארד
ב-1893 אדואר דרמונד ייצר שמלה העשויה מסיבי זכוכית דקים (פיבר – סיב, גלאס – זכוכית). החומר עבר כמה גלגולים ושכלולים - פיברגלס כפי שאנחנו מכירים אותו היום הומצא ב-1938, ושימושו העיקרי היה כחומר לבידוד.

חומר אחד - אלפי שימושים
הפיברגלס מתפקד כחומר בידוד, נעשה בו שימוש בתעשיית הטקסטיל, כבגדים חסינים מאש. גם בתחום
צילום: depositphotos
האינסטלציה הפיברגלס משחק תפקיד של כבוד, שם הוא מסייע לאטום דליפות וחורים בצנרת. יהיו כאלה שיזמינו מראש צינורות מצופים בפיברגלס מה שיבטיח שלא יהיו דליפות לאורך השנים. הפיברגלס מציע תכונות נוחות לשימוש, של איטום, חסינות לאש, ואורך חיי מדף מרשים. זו הסיבה שניתן למצוא אותו בווריאציות שונות, כמעט בכל תעשייה. מדובר בחומר איכותי שיכול לשמש למגוון שימושי. קיים גם פלסטיק מחוזק בפיברגלס, מה שמוסיף לו חוזק, מבלי להוסיף לו משקל.
קיים מגוון רחב של עבודות שניתן להזמין מפיברגלס:
- תיקון של מיכלי פיברגלס ובנייה שלהם בהתאמה אישית
- ייצור ותיקון של בריכות, בריכות דגים, ואמבטיות למיניהן.
- עבודות מיוחדות בהזמנה מיוחדת
- ייצור של צינורות עם דופן מפיברגלס
- ייצור ותיקון של סולמות מיוחדים מפיברגלס


מה הקשר בין בריכות דגים למיכלי פיברגלס?
בתחום החקלאות הימית, משתמשים בבריכות דגים העשויות מפיברגלס. פיברגלס הוא חומר חזק, שיכול לשאת ליטרים רבים של מים. בריכות דגים מורכבות לרוב ממערכת שלמה בתכנון אישי, שמכילה צינורות לזרימת מים, פילטרים, בריכות צדדיות, ומערכת שלמה שמתפקדת בצורה הרמונית. ניתן לייצר מיכלי פיברגלס בהתאמה אישית, בהתאם לצרכים, ולשטח שעומד ברשותנו.

מאצרות – לחומרים כימיים
ניתן להשתמש במיכלי פיברגלס למאצרות. מאצרות הן מאגרים של חומרים כימיים, שהשימוש בהם יהיה לרוב כשהמיכל המקורי נסדק או דורש תיקון. הפיברגלס יכול לאחסן את החומרים בבטחה, עם כי יש להתייעץ עם איש מקצוע כדי להבטיח שהחומר הכימי יתאים לאחסון במאצרה.

פיברגלס בייצור אישי
בין אם מדובר בבריכת דגים, מערכת צנרת, מיכלים למזון, מאגרים לחומרים כימיים, או כל שימוש אחר, חשוב שתדעו שניתן לייצר את הפיברגלס בהתאמה אישית. ההתאמה האישית תתבצע כמובן בהתאם לדרישות, אך בהתאם לתכנון הנדסי ומחשבה מאחורי הייצור. כשמייצרים פיברגלס בהתאם לדרישות, חשוב להסתכל גם על ההיבט ההנדסי, ולתכנן זאת היטב. אפשר לייצר כמעט הכול, אך צריך לשים לב שהמבנה יהיה הגיוני ועמיד מבחינה הנדסית.

הטמעה ושילוב של הפיברגלס בפעילות העסק
עסק שטרם עבד עם פיברגלס, יצטרך להקדיש זמן להטמעת השימוש בחומר החדש. בשלב הראשוני, תהיה היכרות עם החומר, מה התכונות שלו, ואיך כדאי לעבוד איתו כדי לשמור על כללי הבטיחות, ולשמור עליו לאורך שנים. החברה ממנה הזמנתם את הפיברגלס, תציע לכם תמיכה וליווי, ותעזור לשלב את הפיברגלס בתהליך העבודה. גם אם דברים משתבשים, תוכלו לדעת שהאחריות מכסה אתכם, ושתמיד תוכלו לפנות לחברה שסיפקה עבורכם את הפיברגלס.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה